Järjestys pitää olla!

Järjestyksen ihmisenä pidän siitä että tavarat ovat omilla paikoillaan ja tiedän missä mikäkin on. Kun tavaroilla on oma paikkansa, niiden haeskeluun ei mene turhaan aikaa. Saatan olla jopa matemaattisen ärsyttäväkin tässä asiassa.

Järjestys pitää olla

Kun joku ottaa minun pyyhekoukustani minun pyyhkeeni ja palauttaa sen märkänä mytyssä kuivaustelineelle, saatan ihan vähän kilahtaa – kuten lauantaina kilahdin. Etenkin jos tämä tapahtuu toistuvasti. Jokaisen pyyhkeellehän on oma paikka ja väri! Tietenkin. Miten joku voi muka ”vahingossa” kuivata itsensä väärään pyyhkeeseen?

Pyyhkeet

Kun en saanut vastakaikua enkä myötätuntoa kilahdukselleni, mietin, että vaikka tämä järjestys on minulle niin itsestään selvää, ehkäpä muut perheenjäsenet eivät ole ihan yhtä selvillä (vieläkään) missä mitäkin säilytetään ja kuinka ajattelemani värit menevät.

Äidin oma koukku

Kun meillä oli viikonloppuna muutakin asiaa kaupoille sain hyvän syyn piipahtaa Clas Ohlsonille ja hakea uuden salaisen aseeni järjestyksen ylläpitämiseksi.

Meneekö vähän överiksi?

Jokaiselle oma koukku

DYMO! Nyt minullakin on se! Jihaa! En pysty lopettamaan nimeämistä. Ei myöskään Pikuapulainen. Täytynee laittaa kaikki jauhot ja leseetkin omiin purkkeihinsa, että saan laittaa niille nimet. Tämä on niin kivaa 🙂

Sen lisäksi, että tämä on kivaa, tykkään myös tuosta retrotyylistä, minkä vain Dymolla saa aikaiseksi. Olen luullut pitkään, ettei Dymoja enää saa mistään. Onneksi olin väärässä.

Lukemaan ja kirjoittamaan opettelua

Got a new secret weapon to organize my household nicely. I cannot stop doing this, its fun 🙂

Tietoja Saara

Äiti, vaimo ja siivoushullu kirjaa omaksi ilokseen muistiin 50-luvun puutalon mittavaa remonttia ja muutosta. Mukana sisustusta, tuunausta ja pelargonioiden parissa hääräilyä.
Kategoria(t): Elämää, Hankintoja Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

8 vastausta artikkeliin: Järjestys pitää olla!

  1. Pauliina sanoo:

    Minun on helppo ymmärtää sinua kun olen itsekin järjestyksen ihminen. Välillä ihmettelen, miksi muu perhe ei ole 😉

    Liked by 1 henkilö

    • Saara sanoo:

      Sitä minäkin ihmettelen Pauliina! Että miksi muu perhe ei voi ymmärtää, että asioilla ja esineillä on omat paikat. No, tavallisena päivänä en ihmettele mitään, mutta toisinaan… Taidan olla vähän ärsyttävä tässä asiassa 🙂

      Tykkää

  2. No nyt ei ole kyllä enää yhtään syytä käyttää äidin pyyhettä! 😀 Mulla on kanssa tuo sama Clasun dymo, ja haaveilen että vielä joskus saisin aikaiseksi hankkia keittiön täyteen purkkeja ja napsutella tuolla niihin nimiä. 😀 (En todellisuudessa ole läheskään niin järjestelmällinen, mutta kai sitä haaveilla voi. 😉 )

    Liked by 1 henkilö

  3. Ymmärrän sinua täysin. Minulle järjestys merkitsee mielenrauhaa. Kaikilla asioilla on oma paikkansa :).

    Liked by 1 henkilö

  4. Mä en oo mitenkään matemaattisen järjestelmällinen, mutta en kans alkuunkaan ymmärrä miten kukaan VOI käyttää väärää pyyhettä vaikkei sitä ois Dymolla merkattukaan! Toi perinteinen Dymo luo ihanaa 70-luvun tunnelmaa 🙂 Mulla on vaan sellainen moderni tarrakirjoitin, ihan tylsä.

    Liked by 1 henkilö

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s